SEO CompanyInternet Marketing

Beğendik Real’i satın aldı

 

Perakende sektöründen yılın ilk satın alma haberi geldi. Bir süredir devam eden görüşmelerin sonunda Beğendik Marketler Zinciri, Alman Real’i satın aldı. Avrupa’nın en büyük perakende şirketlerinden Metro Group bünyesinde bulunan Real’in İstanbul, Ankara, Konya, Antalya ve İzmit’teki 12 mağazası Beğendik’e geçti.

 

Ekonomist Dergisi’nden Ayşegül Sakarya’nın haberine göre perakende sektöründe yılın ilk şirket satın alma haberi, kökleri Kayseri’ye dayanan Ankara merkezli Beğendik Marketler Zinciri’nden geldi. Şirket, bir süredir görüşme halinde olduğu Metro Group bünyesinde bulunan Real’i satın aldı. Fakat gizlilik anlaşması gereği iki taraf da konuyla ilgili bir açıklama yapmaktan kaçınıyor. 

Türkiye’nin üç büyük ulusal zincirinden biri olma hedefiyle yola çıkan Beğendik, ‘Paris modeli’ olarak adlandırdığı bir büyüme modeli izliyor. Bu doğrultuda merkezi olan Ankara’nın yakın illerinden başlayarak Türkiye geneline yayılmayı hedefliyor.

İstanbul’a girdi

Real’in altısı İstanbul’da, dördü Ankara’da, birer tane de İzmit, Konya ve Antalya’da olmak üzere toplam 12 mağazası bulunuyor. Beğendik, bu satın almayla İstanbul pazarına girmiş oldu. Geçmişte de Beğendik’in İstanbul’a girme hamlesi olmuştu. Fakat 1996’da girdiği İstanbul pazarından koşullar uygun olmadığından 2002’de çekilmek zorunda kalmıştı.

Beğendik İcra Kurulu Başkanı Hacı Duran Beğendik, Ankara Çayyolu’ndaki mağazalarının açılışında İstanbul’a girmek için Amerikalı bir yatırımcıyla görüştüklerini açıklamış ve İstanbul’a satın alma yoluyla girmeyeceklerini söylemişti. Ancak Real’le uzlaşan şirket, böylece İstanbul pazarına satın alma yoluyla giriş yapmış oldu.  2010’da 350 milyon lira ciro yapan şirket, 2012’de 550 milyon lira ciroya ulaştı. Aynı dönemde 16 mağazadan 40 mağazaya ulaşan şirket 2013 yılını ise 43 mağazayla kapattı. 

Beğendik, geçen yıl şubat ayında Ankara Çayyolu’nda 10 milyon TL’lik yatırımla açtığı mağazasıyla dikkat çekmişti. Beğendik Çayyolu Mağazası’nda, ürünler tüketicilerin gözleri önünde üretilerek satışa sunuluyor. İçinde makarna, erişte, mantı, çikolata üretim alanı bulunan mağazada taze yoğurt ve peynir üretecek bir mandıra da bulunuyor. Özellikle topraksız tarım uygulamasıyla dikkat çeken Beğendik Çayyolu Mağazası’nda bulunan serada yetişen ürünler de tüketicilere sunuluyor.

 Yerliler öne çıkıyor 

Son dönemde özellikle gıda perakendesinde yerli markalar yaptıkları satın almalarla öne çıkıyor. 2013 yılını 35,3 milyar dolar ciroyla kapatan gıda perakende pazarında 2013’te Yıldız Holding, Diasa’nın ardından Şok’u satın aldı. Süpermarket ve hipermarket tarafında ise güçlü oyunculardan biri olan Carrefoursa’da çoğunluk hisse Türk ortak Sabancı’ya geçti. Sabancı Holding’in Carrefoursa’daki payı yüzde 50,8’e ulaştı.

 

Hürriyet

Kategori: Genel Haberler